תיעוד: נר ראשון הודלק בכותל המערבי

בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: נר ראשון הודלק בכותל המערבי

הדלקת נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן "ושם תודה נזבח", במעמד רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' וראש עיריית ירושלים משה ליאון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (א'), התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן "ושם תודה נזבח", במעמד: רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, ח"כ מאי גולן, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב וקהל רחב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "מי שעושים את הדרך אל הרחבה הצנועה שלמרגלות האבנים העתיקות ומצטרפים אל הרבבות הפוקדים את הכותל המערבי בכל יום – רואים את הכותל שממשיך להוות מקום של חיבור ושל אחדות. מקום שבו נישאות זו לצד זו תפילות מכל סוג ומין. תפילות מסורתיות ותפילות הבוקעות ממעמקי הלב. כולם נמשכים אל הכותל המערבי, ואל האור הבוקע ממנו לעם ולעולם כולו. גם השנה נדליק בכל לילה את החנוכייה ברחבת הכותל. יחדיו יעמדו רבנים ומנהיגים ואנשים מן הישוב, בני הארץ ובני התפוצות, ויתברכו באור הנרות, אורו של הכותל, אור של אחדות ושל ענווה, אור של שייכות ושל אחווה, אשר ימשיך להאיר לאנושות כולה עד עולם."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זכות גדולה עבורי להדליק נר ראשון של חנוכה, כאן בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, במקום בו נעשה הנס, בירושלים, בירת ישראל החופשית והעצמאית ולברך – בשמחה גדולה ובלב שלם: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה". חג החנוכה הוא חג של אור, חג של ניסים, חג של גבורה. אלא שהגבורה של חנוכה איננה רק גבורה של חיילים, גבורה פיזית. גבורת החשמונאים, היא גבורה של חובשי בית המדרש, שהחליטו להילחם עבור הזכות לחיות בדרך ולהחזיר את עטרת מלכות ישראל ליושנה."

מעמד הדלקת נרות יתקיים בכל ערב מימי החנוכה בשעה 16:30 ברחבת הכותל וישודר בשידור חי באתר הכותל. (למעט- שישי כ"ט בכסלו בשעה 15.30 ומוצאי שבת ל' בכסלו בשעה 19.30)

צילןם: הקרן למורשת הכותל



0 תגובות